1 lipca 2020 r. rusza nabór wniosków do programu „Dobry Start” tj. jednorazowej wyprawki szkolnej w kwocie 300 zł dla każdego uczącego się dziecka – niezależnie od dochodów.
Początek roku szkolnego i zakup wyprawki szkolnej, szczególnie dla większej liczby dzieci, to zawsze spory wydatek i obciążenie dla domowego budżetu. Uruchomiony w 2018 r. program „Dobry start” powstał po to, by wspierać rodziców w tym czasie i wyrównywać szanse edukacyjne dzieci.
Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia. Wysokość dochodów nie ma tu znaczenia. Co ważne, od 2019 r. świadczenie przysługuje również uczniom szkół dla dorosłych i policealnych.
Terminy składania wniosków:
- od 1 lipca do 30 listopada drogą elektroniczną,
- od 1 sierpnia do 30 listopada drogą tradycyjną (np. pocztą).
Ze względu na okres trwającej pandemii zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną na platformie ePUAP, portal Emp@tia, bankowość elektroniczną lub Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
WAŻNE!!!
Świadczenie „Dobry Start” nie przysługuje studentom szkół wyższych.
Wniosek należy złożyć w organie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby wnioskującej, a nie adres zameldowania.
Lista banków uczestniczących w programie:
- Alior Bank S.A.
- PKO Bank Polski S.A./Inteligo
- Inteligo
- Bank Pocztowy S.A.
- Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Getin Noble Bank S.A.
- ING Bank Śląski S.A.
- mBank S.A.
- Bank Millennium S.A.
- Nest Bank S.A.
- Bank Pekao S.A.
- SGB-Bank S.A.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych (Bank Handlowy w Warszawie oraz Bank Ochrony Środowiska S.A.)