Miejsko - Gminy Ośrodek Pomocy Społecznej W Głogowie Małopolskim zachęca osoby z niepełnosprawnością do skorzystania z usługi osobistego asystenta. 29 lipca br. ruszył nabór do rządowego Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla JST – edycja 2025, finansowanego z Funduszu Solidarnościowego, który ma na celu zapewnienie dostępności do usługi asystenta tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób z niepełnosprawnością. W związku z powyższym Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim ogłasza nabór chętnych osób do programu, z którego mogą skorzystać osoby z niepełnosprawnością, które spełnią określone warunki.
Kto może skorzystać z usług asystenckich?
Z Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla JST - edycja 2025 mogą skorzystać:
a) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
b) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Jak wnioskować o usługi asystenckie?
Gmina przyznaje usługi asystencji osobistej na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla JST – edycja 2025. Zainteresowane osoby, prosimy o bezpośredni kontakt z pracownikami socjalnymi Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim, ul. Fabryczna 17, I piętro lub telefonicznie: tel. 17 789 75 11, 17 789 75 13, 17 789 75 16
Kartę można pobrać : TUTAJ następnie wypełnić i dostarczyć do tutejszego ośrodka do 23 sierpnia 2024 r. (piątek). Gmina składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody w terminie do dnia 26 sierpnia 2024 r.
W czym pomoże mi asystent osobisty?
Asystent osoby z niepełnosprawnością to ogromne wsparcie. Taka osoba pomoże między innymi w wykonywaniu czynności dnia codziennego; wyjściu z domu, powrocie do domu lub dojazdach; załatwianiu spraw urzędowych; korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy); zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej. Trzeba pamiętać, że wyżej wymienione czynności nie są katalogiem zamkniętym, a więc może on być rozszerzony zgodnie z ustaleniami między realizatorem programu, korzystającym z usług asystenta a nim samym. W karcie zgłoszenia do programu należy podać informacje na temat wnioskowanego zakresu usług asystenta osobistego.
Ile kosztują usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością?
Program finansowany jest z Funduszu Solidarnościowego, więc adresat nie ponosi kosztów związanych z pomocą asystenta. Oznacza to, że usługa jest bezpłatna.