MINIATURA_AOOzN_2025

Burmistrz Głogowa Małopolskiego podpisał umowę na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Z programu skorzysta 77 mieszkańców naszej gminy wymagających wsparcia asystenta. 

16 grudnia br. Burmistrz Głogowa Małopolskiego Tomasz Skoczylas, przy kontrasygnacie Skarbnik Gminy Lucyny Alberskiej podpisał umowę, której przedmiotem jest realizacja przez gminę zadania w zakresie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. W imieniu Wojewody Podkarpackiego umowę podpisała Anna Szydełko Dyrektor Wydziału Programów Rządowych i Funduszy Europejskich w Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie.

Adresatami programu są dzieci, które ukończyły 2. rok życia, a nie przekroczyły 16. roku życia, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, łącznie ze wskazaniami w punktach 7 i 8 tego orzeczenia, tj. koniecznością stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, a także koniecznością stałego współudziału opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji. Program obejmuje również osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności, o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, bądź traktowane na równi z wymienionymi orzeczeniami.

Wysokość środków przekazanych z Funduszu Solidarnościowego na realizację zadania wynosi 1 215 462,60 zł. Program będzie realizowany od 2 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

 

Facebook.com X.com

Galeria