Warto przypomnieć, że Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, działa całą dobę. Dzwoniąc pod 116 111 młodzi ludzie znajdą wsparcie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Rozmowy i korespondencja jest poufna. Z konsultantami można porozmawiać również na czacie czy e-mailowo. Szczegóły na stronie https://116111.pl/
☎️ ABC FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111:
Młody człowiek dzwoniąc, nie musi podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania, a połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. Każdy, kto poprosi konsultanta o pomoc w rozwiązaniu problemów lub zgodzi się na to, żeby mu pomóc zostanie w sposób dyskretny „zaopiekowany”.
☎️ KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU 116 111?
To grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi. Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
☎️ NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ LUB NAPISAĆ?
Każdy młody człowiek, może porozmawiać ze specjalistami w sytuacji gdy potrzebuje wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla niego ważne lub sprawia mu kłopot, może porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole. Gdy czuje złość, smutek, zniechęcenie, żal - może podzieli się tym, co właśnie przeżywa.