Gmina Głogów Małopolski otrzymała dofinansowanie ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego na realizację resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Program realizować będzie Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogowie Małopolskim. Wojewoda Podkarpacki Pani Teresa Kubas–Hul zatwierdziła propozycję podziału środków dla gmin/powiatów do finansowania i tym samym do naszej gminy trafi po podpisaniu stosownej umowy 1 215 462,60 zł.
W tym roku program cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Łącznie złożono 77 wniosków, co pokazuje jak duże są potrzeby na tą formę usług w naszej gminie - infromuje Mariola Kot, dyrektor M-GOPS.
Zgodnie z regulaminem z programu skorzystają dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji; osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Wielu osobom ze stwierdzoną niepełnosprawnością niezbędna jest pomoc w funkcjonowaniu, która nie tylko przyniesie ulgę, ale także wesprze w wykonywaniu codziennych obowiązków i w aktywnym uczestnictwie w życiu społecznym. Asystent osoby z niepełnosprawnością niewątpliwie będzie tu ogromnym wsparciem.